Fascinerande

Vissa dagar kan jag inte låta bli att fascineras av saker och ting. Det kan vara människor, känslor, saker i naturen eller ord. Det kan vara vad som helst egentligen ... när fascinationen väl har infunnit sig blir jag som ett barn och kan förtrollas av minsta lilla grej. Det är härligt med sådana dagar. Med fascinationen kommer inspiration, kreativitet och en hel del klokheter. Men det kanske är tur att jag inte får sådana här infall varje dag, vilken tråkig filosof jag skulle vara isåfall.

Just nu är ord och känslor det som fascinerar mig mest. Det finns så vackra ord och känslor.

Något som inte är särskilt fascinerande är snöbristen. Noll julkänsla nu men den kommer kanske i samma sekund som jag kliver in i stugan. Där är det jul!

Knas och glas i min själ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback