Magiska minnen

Ibland glömmer jag allt underbart jag har varit med om. Glömmer är kanske fel ord ... det jag menar är att det är ganska sällan jag tänker tillbaka på alla de fantastiska saker jag har varit med om. Och jag tror att det är synd. Att leva i nuet kanske är det optimala men det kan ju knappast skada att drömma sig bort ibland, särskilt när nuet känns lite halvtrist.

Jag ska försöka komma ihåg att komma ihåg. Framförallt för att jag inte ska glömma. Jag kanske ska sätta mig och skriva ner några underbara minnen någon dag. Beskriva känslor jag har känt, vyer jag har sett och saker jag har upplevt. Tänk vad härligt att läsa sedan. Och minnas.

Några fina minnen jag kommer att tänka på nu är ...

... första gången jag träffade Lipton
... när jag och Mackan strosade runt i Lahaina och bara njöt av tillvaron
... heldagen i Koviken i somras
... champangefikat i Venedig

Det finns så ofantligt många fler fina, underbara och roliga minnen men dem sparar jag till min kommande minnesbok. I den ska varenda härlig detalj finnas med.

Dags för lite rim (måste bli av med min rimabstinens)

Vad rimmar på hund?
Jag måste fundera en stund
Det är svårt att komma på
Hur ska jag kunna rimma då?

Det får räcka för idag

Sjung och vad glad!


Kommentarer
Postat av: Linda S

Hej! Sitter på jobbet och försöker rimma, men det är ju din grej det. Kan du inte komma på ett julrim där du får in Milko på något sätt!

2006-12-05 @ 15:34:54
Postat av: Anonym

Ahhh Jenny...ja vilket minne champagne fikat i venedig var. Hade glomt det!!! Skal!!! Puss

2006-12-07 @ 13:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback