Tre små ord

Tänk att tre små ord kan betyda så mycket. Kan förändra allt för så många. Tänk att tre små ord kan vara skillnaden mellan seger och undergång. Kan vända en svacka. Första gången jag fick höra dessa tre små ord förstod jag inte riktigt innebörden, det var för stort för att greppa liksom. Nu förstår jag. Tänk om jag bara kunde lära mig att använda dem ibland. Jag vet att det är svårt men jag uppmanar alla (framförallt mig själv): Kill your darlings!

Det händer alltför ofta att jag vägrar släppa en formulering, en layout eller en idé. Jag kan inte släppa taget om något jag känner mig sååå nöjd med ... även om det innebär att jag inte kan gå vidare i mitt arbete eller att hela resultatet blir lidande av min lilla darling. Tiden är inne, det är dags att göra slag i saken. Mindre snack och mer verkstad helt enkelt. Mitt första steg var att övertyga mig själv om hur viktigt det här är, steg två blir att verkligen leva som jag lär ... oh dear ...

Nu ska jag fortsätta att sjunga luciasånger. Det är nog bästa sättet att komma i luciastämning just nu.

GE MIG SNÖ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback