Inte vet jag

Jag vet inte vad jag ska skriva. Har ändå en känsla av att det blir ett långt inlägg. Du som tänker fortsätta läsa får räkna med en del skräp.

Musik är allt. Jag har legat på golvet och lyssnat på underbar musik ikväll. Att lyssna på musik är som att lyssna på sitt undermedvetna. Känslor som jag inte visste fanns kom fram, känslor som var starkare än några känslor som jag har låtit komma upp till ytan på väldigt länge. Ena stunden berusades jag av en underbar lycka som inte går att beskriva och nästa stund vällde tårarna fram och jag kunde inte ha känt mig mer bedrövlig. Musik är aldrig likgiltig. Mer musik till folket!

Som vanligt ... från det ena till det andra.
Jag är naiv. Jag lever i en fantasivärld. Jag undrar om jag någonsin kommer att växa upp. Vill jag ens det?
Jag tror inte på tomten eller så men jag tror på godhet. Det kanske inte låter så naivt men när man tänker efter så är det inte en självklarhet att tro på godhet. Inte som världen är idag. Men man måste komma ihåg att det är de små sakerna som gör det ...


Jag bara måste få med Kenny Rogers ... det finns en så skön låt med en så tänkvärd text ...
Buy me a rose ... snälla ni lyssna på den.

Kom ihåg det nu ... det är de små sakerna som gör det.
Vad vore en myrstack utan myror, ett schackbräde utan spelpjäser,
en Jenny utan fräknar eller ett pussel utan pusselbitar?
Vad vore ett förhållande utan små kärleksfulla gester? Inte mycket.

And she goes on and on and on ... men vet hon vad hon snackar om?
Om det är vad du tänker så kan du sluta läsa NU.

Jag vill passa på att nämna att allt som jag skriver i min blogg ska tas
med en nypa salt. Ibland skriver jag ner mina tankar utan att det
egentligen är mina tankar. Alltså jag stjäl inte någon annans tankar
utan det är snarare så att jag skriver det jag känner för att skriva,
oavsett om det kommer direkt från hjärtat eller om det bara handlar
om att jag skriver det för att skriva det. Fattar ni?

Nu vidare till dagens final ... helt oväntat så blir det ett rim.

När jag vet var du finns
När din tid är min
När du är allt jag minns
Är jag för alltid din

Eh ... va?

Jaja, ha en fin helg! Jag kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback