Jag har frågorna ... och svaren

Varför är ...

... vissa personer så onaturligt överenergiska?
... det så himladens halt ute?
... inte jag kär i någon?
... inte någon kär i mig?
... livet så komplicerat?
... det så svårt att vara kreativ på beställning?
... det så skönt att somna i soffan?
... jag inte i form?
... rött vin så underbart?

Därför att ...

... dom inte har något bättre för sig.
... vädret är på så vis att det blir halt.
... jag inte har hittat någon att bli kär i.
... ingen har hittat mig.
... det skulle vara så tråkigt annars.
... kreativitet kräver inspiration och det får man inte på beställning.
... det inte är meningen att man ska somna där.
... jag inte tränar.
... det tilltalar alla sinnen.

Nu vet ni. Jag antar att det är sådant ni alla har undrat över. Tur att jag finns.

Jag undrar en sak som jag inte har svar på:
Varför pratar alla så otroligt mycket och länge?

Tonvis med ord slösas bort varje dag
Alla pratar långt utom jag
Tomma ord slängs iväg åt alla håll
Jag slutar lyssna, vad spelar det för roll

Tyst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback