Måndag

Så var det en ny vecka igen. Jag har skickat iväg en arbetsansökan i dag. Ska försöka få iväg fem till den här veckan. Måste hitta inspiration så att ansökningarna blir perfekta. Var ska jag leta?

Det blir ingen fortsättning på det jag skrev häromdagen (om den lilla flickan) eftersom jag måste lägga min energi på vettigare saker. Hur ska jag kunna göra det?

Helgen var i alla fall väldigt bra! Allvar och skämt i en förträfflig blandning. Ett gott skratt förlänger livet heter det ju och jag tror bestämt att syster Johanna lyckades förlänga våra liv med flera år :-)

Efter helgens äventyr och intelligenta samtal oss genier emellan så har jag kommit fram till följande:

* Duktig och trevlig är något inte man vill vara. Mer intetsägande och tråkiga beskrivningar av en person finns inte.
* Snillen som spekulerar kommer sällan fram till några bra svar ... men spekulationerna i sig kan vara väl så givande (för att inte tala om roande när man inser hur osnillig man egentligen är).
* En viss bensinmack i Sundsvall ligger närmare Stockholm än man kan tro.
* Saker (läs människor) är inte alltid vad de verkar vara så man ska inte vara för snabb att döma. Ibland kanske man inte kan kontrollera sitt beteende.
* Jag ska sluta att fundera på ... ja, vadå?

Nu är det dags att sova snart. Först blir det lite bokläsning (klokheter från Dalai Lama och upprepningar av Dan Brown) och sedan blir det korsord. Snart kanske jag verkligen är ett snille. På riktigt.

Godnatt sötisar

Ps. Jag kan inte smälta att Danny blev utröstad. Funderar på att bojkotta Idol. Ds.


Kommentarer
Postat av: Linda S

Jag tror också att jag ska bojkotta idol. Jag som har sett Danny live och allt och så åker han ut... föra Cissi och Johan - finns det någon rättvisa i denna värld?

2006-11-07 @ 16:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback