Tid, pengar och val

Allt jag vill göra kostar både tid och pengar. Tid har jag på sätt och vis men inte för att göra det jag tänker på nu. Hade jag haft massvis med pengar kunde jag i och för sig ta mig tid. Jag vill ta en skrivkurs på Berghs, jag vill köpa Adobe Creative Suite, jag vill resa och jag vill köpa en drömvåning. Allt utom drömvåningen skulle jag kunna ta mej råd att göra (både i tid och pengar) men så blir jag sådär velig som bara jag kan bli .... suck. Jag kan ju inte ens bestämma mig för om jag ska ha mjölk i kaffet eller inte.

Livet handlar om att välja. Hur man än väljer kommer tid och/eller pengar att påverkas.
Välj hit och välj dit ... men om jag inte vet vad jag vill då? Det spelar ingen roll  är kanske min standardtanke- och kommentar nummer två (efter Jag ska bara).

Det var vad jag ville säga idag. I choose not to choose (ibland). 

Dubbelmoralisk
Avundsjuk

Jiddrig
Elak 
Naiv

vs.

D
ocksöt
Ambitiös

Jordnära
Empatisk
Nykter

Jag när jag är som sämst vs. när jag är som bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback