Fredag!!!

Nu är det helg igen! Skönt, men ååååh vad veckorna går snabbt. Den här veckan var utan tvekan kortare än en vecka normalt sett är ... det tror jag i alla fall. Ute regnar det och min stackars cykel blir bara allt rostigare.

Snart dags att laga mat. Tror det får bli något enkelt idag (igen). Kanske borde gå en matlagningskurs eller så får jag gifta mig med en kock (jag föredrar nog det senare). Allt handlar om mat, mina dagar verkar styras av måltiderna, sååå less. Det är pissigt att planera och tänka på mat varje dag ... bara för att jag ska undvika eller åtminstone skjuta upp alla möjliga diabeteskomplikationer. Surt med tanke på att mat alltid har varit det som förgyller vardagen för mig. Men å andra sidan så borde kanske alla planera och tänka över sina kostvanor lite mer så helt negativt är det ju inte.

Vad händer ikväll då? Jo, soffan väntar på mig. Det är där jag ska tillbringa denna fredagkväll. Men innan jag slår mig till ro i soffan ska jag stå på händer en stund, bättre fredagsnöje finns knappast. Sällskapet ikväll blir alla fina pojkar (kan ju knappast kalla grabbhalvorna för män) i Idol. Vem åker ikväll? Känns som att det kvittar egentligen men lite spännande är det allt.


Min stå-på-händer-musik nu blir: Big Brovaz med Nu Flow. Bra val! Men först lite Beenie Man.

Auf wiederhören!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback