Härliga höst/Dagens tankar

Idag har solen strålat som aldrig förr. Idag brann träden i höstens underbara färger. Idag var en härlig och mycket efterlängtad dag. Tänk vad skönt med sol efter så många regniga dagar. Ändå var det inte dagens solsken som lockade fram mitt största leende den här veckan. Gårdagens kvällspromenad bjöd på snö! Det var så lite snö att det knappt kan kallas för snö men det var trots allt snö, och inte regn, som föll från himlen. Jag längtar mer än någonsin till den första riktiga snön.

Från det ena till det andra. Idag bestämde jag mig för att börja träna. Inte på något fancy träningsställe. Inte i någon klubb eller förening. Jag drar fram yogamatta, hantlar och hopprep och kör järnet hemma istället. Lite sweet music så ska det nog gå vägen. Helst av allt skulle jag såklart spela handboll men det är för mycket som talar emot en sådan satsning från min sida. Tyvärr.

Från det andra till det tredje. Idag blev min halsduk färdig. Inte vacker, men färdig. Jag kommer nog snart att riva upp den och börja om från början.

Jag vill ha ett hus vid havet. Om du har svårt att hitta mig i framtiden kan du leta vid havet. Där hittar du en liten stuga. Kliver du in hittar du mig. Där sitter jag och skriver en bok.

Men först ska jag arbeta med det som fascinerar mig mer än något annat. Kommunikation. Kan något vara mer intressant?

Jag letar morgon, dag, kväll och natt
Snart kommer jag att hitta min skatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback