Höst blir vinter

Utanför fönstret är det alldeles vitt. Höst och vinter möts. Lövhögar och nysnö får samsas. Höstmys blir vinterlek. Tjohoooooo!

Dagen började med en väldigt livlig promenad med hunden. Han har semester från jobbet i dag och är hemma med mig. Det är underbart att se glädjen i hela hans kropp när den första snön har kommit. Så det blev en hel del bus i snön. Nu är vi trötta, jag och vovven, och vi slöar ikapp. Snart ska jag sätta gång med en arbetsansökan ... ska bara samla krafterna lite.

Jag har en rolig vecka framför mig! I dag och i morgon blir det mys och bus med hunden :-) På torsdag blir det tjejkväll, på fredag blir det lunch för att fira att min kompis har fått jobb och i helgen ska jag tillbringa massor av tid med mina fina vänner. Hoppas jag hinner med att slänga ihop några arbetsansökningar också.

Lite snörim nu och sedan blir det kaffe och skön musik så att jag hittar inspiration till att söka jobb.

Vit och fin, yr omkring
Ett skimrande täcke på varje ting
Snö som dalar, snö som faller
Utan kläder blir man kaller

The end


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback