Igen ,,,

Mörkt och kallt ute. Mörkt och kallt inne. I natt låg jag där i sängen helt klarvaken ... igen. Och jag undrar varför. När jag insåg att jag inte skulle somna så förflyttade jag mig till soffan och slog på tv:n. Man brukar ju alltid somna framför tv:n tänkte jag (åtminstone brukar jag göra det). Men jag glömde visst en liten detalj ... man somnar bara framför tv:n om det är ett program man vill se. I natt var det bara en massa skit och givetvis låg jag därför klarvaken även i soffan. Hm ... knepigt det där. Till slut somnade jag i alla fall och givetvis sov jag alldeles för länge i morse (inte så konstigt men trist att sova bort halva dagen). Nu är jag hur trött som helst så förhoppningvis somnar jag som en stock ikväll. Hoppas, hoppas.

Förkyld är jag också. Ont i halsen, tung i huvudet och allmänt hängig. Som tur är vet jag vad den bästa medicinen är ... fest på lördag! Efter lite vin, ett par öl eller några drinkar kommer förkylningen att vara som bortblåst. Den magiska kuren slår aldrig fel och förvandlingen kommer att vara uppenbar.

I morgon är det fredag! Mina planer? Först en lång, skön promenad, efter det en sväng på stan för att inhandla lite garn, sedan hem och sticka en halsduk och till sist tar jag plats i soffan för att titta på Idol. Det blir väl ett par, tre måltider däremellan också kan jag tänka mig. Kanske hinner jag även med lite socialt umgänge under dagen (förhoppningsvis kanske jag borde säga eftersom livet som arbetssökande knäcker min sociala kompetens och gör mig till en enstöring som sitter hemma och pratar med sig sjäv).

Over and out
Stand up and shout


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback