Jag ställer inga höga krav ...

... det enda jag vill ha är ett perfekt jobb.
 
Många suktar efter mycket men jag skulle vara så nöjd om jag bara kunde få ett jobb. Det borde väl gå att få efter fyra års ambitiöst och exemplariskt pluggande (jag är ju bara en halv uppsats ifrån en magisterexamen). Skaffa arbetslivserfarenhet säger alla. Ja, såklart att jag vill det men på vilket sätt är det möjligt. Jag vill INTE jobba i butik, på restaurang, som säljare eller inom vården. Framförallt så vill jag inte jobba på någon form av kundtjänst, det är inte min grej helt enkelt. Jag vill jobba med det jag vill jobba med. Är det så svårt att förstå?

Nog om det där, jag blir så förbannat less.

Igår var jag med tjejerna (sensation att alla kunde träffas en kväll). Vi käkade middag (åt till vi nästan stupade) och tjattrade så som bara tjejer kan. Sweet med en riktig tjejkväll! Tänk om vi bara en endaste gång kunde ha ett annat huvudsamtalsämne än det som har varit THE TOPIC det senaste året .... barn. Det är ju förstås väldigt roligt att prata graviditet, barnafödande, ammning och uppfostran men kanske inte varenda gång vi ses. Tänk på lilla mig då som inte ens har någon att göra barn med.

Time to go ... dags för träningsplanering.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej gumman,
jag vill bara säga att jag älskar din blogg. Skönt att kunna läsa vad som händer hos dig nu när en annan bor på nya zeeland lixom. Middagen med tjejerna lät mysig men jag förstår PRECIS vad du menar när det blir lite för mkt baby snack. Men när kommer du hit då? Jag tycker att du ska komma helt och hållet alltså....det är underbart!!!! Nu ska jag åter till mitt arkitekt projekt....over and out suga! Talk soon, Ange

2006-10-09 @ 23:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback