Oklyschigt?

Jag vill veta hur man skriver en perfekt arbetsansökan. Det är så förbannat svårt att få det att låta oklyschigt. Jag menar ... jag är faktiskt noggrann, jag har väldigt lätt för att lära, jag välkomnar utmaningar ... och så vidare. Nu var inte det där exempel på klyschor jag har skrivit i  mina ansökningar men ni fattar va? Berätta för mej hur man undviker klyschor. Jag avskyr klyschor som pesten. Men visst kan jag erkänna att en klyscha här och där i andra sammanhang kan vara nästan kusligt träffande eller som gjord för den situation man befinner sig i. Nu har jag fått in ordet klyscha (i olika format) sex gånger på sex rader. Något tjatig läsning men det kanske var min mening.

Det var bara det jag ville nu.

Look at me
Say my name
Can't you see
I'm playing a game

Walk away
Or stay right here
All I'll say
It's too much fear

Trust me now
You're just a toy
You'll soon see how
We can't find joy

/By Jennychen aka DaJen aka Jenny aka Stupid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback