sov nu

Varför sover inte jag nu när det är natt? Varför går tiden så snabbt fast jag har tråkigt? Varför har jag så sjukt bra musik på min dator?

Åh, vad trött jag blir. Men inte sömnig. Nej, inte det.

Jag rimmar lite så här på nattkvisten (kan man skriva så?) så kanske jag somnar snart ... (by the way ... det är inte sant vad jag älskar och överanvänder de där tre små prickarna och parenteser när jag skriver)

Böckerna ligger fint i en hög
Förut trodde jag att jag dög
Metallica och Cornelis blandas hejvilt
Jag snurrar in mig i min sköna filt
Får inte det jag helst av allt vill ha
Men jag är ju egentligen ganska så bra

Flyttkartongerna står överallt
Att bo i en låda känns så kallt
Som en förvirrad tok utan ro
Irrar jag runt utan ett eget bo
Tiden står tyvärr inte stilla
Jag är lat och det är illa

Natti natt my sweet friends
See ya when this long night ends
Och när lampan i taket åter tänds







Kommentarer
Postat av: Johanna - Kaffepanna

Men gosse vilka rimtalanger du har =) och sådär sent på natten va?! =)

KRAM/ Johanna

2006-10-10 @ 14:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback