Timrå vinner hela tiden

Verkar som att Timrå har sjukt flyt (eller bra spel kanske). Skulle vara lite kul om det fortsätter så här resten av säsongen ... men det lär det knappast göra. Eller? Den som lever får se. Kanske dags för mig att pallra mig iväg på en eller annan hockeymatch snart. Hockey är ju kanske världens näst bästa sport trots allt (handboll är utan tvekan nummer ett).

Så, det här var ju oväntat. Dagens blogg handlar hittills bara om sport. Kanske inte sport på det sätt som en sportkrönika eller ett matchreferat men ändå, nog handlar bloggen om sport alltid. Jag får nog fortsätta på den linjen idag tror jag.

Vad var det där om handboll då? Borde jag argumentera kring varför jag placerar handboll på första plats i listan över världens bästa sporter? Ja, kanske det. Så här är det mina vänner:

* I handboll använder man sina händer vilket innebär att precisionen är betydligt större än i sporter som exempelvis fotboll (fötter och ben kan man aldrig styra lika kontrollerat som händer och armar).

* Handboll går snabbt (jaja, det gör hockey och en massa andra sporter också men handboll är snabbt på ett annat sätt).

* Handboll är grymt sexigt (att kommentera känns överflödigt).

* Handboll är sååå himla roligt att titta på och att spela. Den kombinationen gäller inte alla sporter minsann. (Ta innebandy som exempel, kul att spela men inte alltför roande att titta på).

Nu får det räcka med förklaringar. Jag är frälst, hoppas någon håller med mig.

En kort avslutning kanske vore fint nu ... nåt som sammanfattar dagens sportblogg.

Att sporta rockar fett! (Jag kanske borde börja)

Tjitjing!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback