Vad ska jag göra nu?

Onsdag igen. Vad ofta det är onsdag. Kanske inte mer ofta än någon annan dag men ändå. Vad har jag gjort för nytta idag då? Inte mycket. Men gick runt elljusspåret här där jag bor ... så något har jag ju gjort. Har inte gått där sedan jag gick i högstadiet så jag fick en liten nostalgitripp. Vad enkelt livet var då. Och vad underbart det var att ha gympa i skolan. Jag tycker man borde ha gympalektioner hela livet. Tänk vad underbart härligt det skulle vara.

Vad ska jag göra nu egentligen? Alla jobb jag söker är omöjliga att få. Min magisteruppsats känns tvärjobbig att göra klar. Alla andra är så upptagna med att bli vuxna att dom inte hinner med mig. Är det så att jag borde växa upp och börja fundera på framtiden också? Kanske.

Imorgon är det torsdag. Då ska jag göra något vettigt, så är det bara. Vad vet jag inte men det lutar väl åt att jag ska skicka iväg några jobbansökningar. Inga drömjobb direkt men säkerligen bättre sysselsättning än att sitta här och göra ingenting.

Idag, eftersom det är onsdag, har jag druckit ett glas vin ... alltid en liten vardagsförgyllare. Tragiskt kanske men gott är det. Dags att gå ut med hunden nu tror jag, han står här bredvid och säger att det är dags för det.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback