Ta det lugnt

Allt ska vara perfekt. Framstå alltid som duktig. Och skäms på dig om du slappnar av en stund.

Det är så det känns ibland och jag tror att alldeles för många har en sådan inställning till livet; oförmögna att slappna av. Stress, oro, ångest ... kraven hopar sig, ribban höjs. Men varken kropp eller själ orkar. Det är sällan man ställer orimliga krav på andra. Ändå ställer man orimliga krav på sig själv. 

Jag är en typisk slav under prestationssamhället.  Jag är en orolig själ och jag ställer ofta för höga krav på mig själv. Krav som leder till prestationsångest och noll resultat. Men ...

... för en gångs skull vill jag prisa min tvillingska dubbelnatur. Som en total motsats till ovanstående finns ett lugn i mig som jag tror att många saknar. En harmoni som gör mig trygg och ger mig ro. Det gör ingenting om det är helt tyst, det gör ingenting om jag är helt ensam och det gör ingenting om jag inte gör någonting ... så länge det inte är konstant. Jag önskar det fanns fler harmoniska, lugna själar i världen. Och att fler kunde våga förstå att det är okej att vila, både kropp och själ. Vi är inte robotar.

Mitt budskap till alla: Ta det lugnt.
Livets motto: Det ordnar sig alltid.

Balans ... fundera på det ...


Kommentarer
Postat av: Annica

Tänkte att det var lite konstigt att jag känner igen mig lite i din "natur", men så kom jag på att vi ju är födda på samma dag :) Hade glömt det. Ha ha. Komiskt. Men tvillingarna är bäst ;)

2007-03-04 @ 11:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback