Bitter och fet

Det är så enkelt att må bra. Så lätt att genom små förändringar bli en lyckligare människa. Jag, som det geni jag är, och min lika kloka vän pratade om det igår. Vi konstaterade snabbt att det verkligen inte behöver vara svårt att styra upp sitt liv till att bli lite bättre. Vi hade de perfekta lösningarna på hur än den ena, än den andra skulle kunna ändra sitt leverne för att må bättre. Vi hade till och med perfekta lösningar till oss själva. Enkelt. Men förbannat svårt. Jag verkar alltid hamna i konflikten mellan teori och praktik. Att veta vad man ska göra är inte så svårt, att veta hur man ska göra det är inte heller svårt men att verkligen göra det är ibland rent utav omöjligt.

Efter det snillrika samtalet igår blev jag än mer övertygad om det jag länge har fruktat ... om jag inte styr upp mitt liv snart kommer jag att sluta som en bitter och fet rugguggla. De två egenskaper jag sist av allt vill kännas vid. Bitter och fet. Kan det bli värre? Inte i min värld.

Nej, nu lyfter jag mitt glas och hurrar för livets glädjeämnen! Tänk på sånger så vackra, hav som svallar. Tänk på naturens skönhet och alla vackra människor. Tänk på skratt, tänk på kärlek. Tänk på att livet är fantastiskt, nu och för alltid. Vad härligt det är att leva (trots allt).

Om livet är lite jävligt ibland så är det bara för att det ska vara så. Utan motgångar, inga framgångar. Utan gråt, inga skratt .... och så vidare. Ni vet.

Kärlek och glädje till alla!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh ja!! Man skall leva livet fullt ut! Härliga tankar Jenny..O jag saknar ju dig massor faktiskt!!!! Trevlig lördag!! kram

2007-01-20 @ 16:41:15
Postat av: Anonym

De va ja som skrev :P

2007-01-20 @ 16:41:29
Postat av: Anonym

LINDA!

2007-01-20 @ 16:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback