Kan någon bestämma?

Det finns hur mycket som helst att göra. Tusen vägar att välja. Och jag funderar, och funderar ... och funderar lite till. För jag kan inte bestämma mig. Medan jag velar fram och tillbaka hinner resten av världen tusentals mil, och jag står stilla. Inte helt förstås. Jag som person utvecklas hela tiden men det är kanske inte det optimala att ha som det senaste årets erfarenhet i ett cv. Möjligen går det att visa på fördelarna med mitt långa sysslouppehåll om jag får komma på en arbetsintervju men det går knappast i ett cv eller personligt brev ... vilket innebär att jag inte kommer att få gå på någon intervju. Därför önskar jag nu att någon bestämmer vad jag ska göra. Skicka iväg mig någonstans eller tvinga mig att söka jobb jag inte vill ha (men kan få). Gör något!

Min beslutsångest handlar egentligen om den ständigt pågående matchen: Hjärna vs. Hjärta.
Förnuft eller känsla ... vilken sida vinner? Ingen såklart. Det är konsekvensen av att jag aldrig kan bestämma mig. Ärligt talat så vill jag ju inte att någon annan ska fatta mina beslut så det här är, som jag säkert skrivit hundra gånger redan, något jag måste jobba på. (Men gör det då pucko!)

Dagens lärdom: Tänk först, fråga sedan
Dagens ska: Fatta minst ett beslut utan att tänka så mycket.

Imorgon bär det av till Falun på handbollscup!! Hoppas, hoppas att det går bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback