Knas

Idag kom jag på att det kanske finns en del saker att ta tag i nu när jag inte är student längre. Ska jag till exempel fråga banken om jag ska börja betala avgifter för typ kortet och så nu eller? Hur ska jag göra om jag vill betala terminsavgift fast jag inte studerar? Ska jag meddela skolan att jag inte är student längre eller förstår dom det ändå? Jag måste helt enkelt ta reda på lite saker. Välkommen till vuxenlivet!

Livet är bra knasigt liksom. Papper är knasiga. Mycket knas. Jag sorterade tonvis med papper idag. Ska man spara lönespecifikationer från 1998? Eller halvårsbesked från banken från de senaste tio åren? Hur ska jag veta det?

Till sist, men långt ifrån det som tar minst plats i mitt liv just nu ... kärleksbekymmer är knasiga. Kan man ens kalla det för kärleksbekymmer när det kanske inte är kärlek utan bara något annat, något liknande, något i närheten liksom.


Du öppnade mitt hjärta, väckte min sovande själ
En glädje större än smärtan, aldrig kommer mitt farväl
Glimtar av solen, en gåva svår att förklara
Jag behöver ditt ljus, kan inte låta dig vara
Om bara, om bara ...


Nä, knasa mig hit och knasa mig dit
Jag ska sluta att gå på nit efter nit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback