Vad är det som händer?

Jag fattar ingenting. Ett litet barn huggs ihjäl ... det är elände överallt. Jag orkar inte ens tänka på allt. Det är för mycket. För mycket för att jag ska kunna förstå. Hur kan det vara så? Vad är det som händer? Jag vill inte, jag vill blunda, jag förstår inte. Vad kan jag göra?

Jag förstår inte. Det enda jag vill är att alla ska vara lyckliga. Alla. Jag kommer ofta på mig själv med att leva i en fantasivärld. Jag ser alltför ofta världen genom ett barns ögon ... naiv ... oförmögen att förstå. Vad är det som händer? Jag är inte ensam om att blunda för verkligheten.

Musik då. Kan inte musiken rädda världen? Musik ska byggas utav glädje ... Är det så? Musik ska byggas utav känslor. Musiken förstärker allt jag känner och vet. Musik gör mig lycklig, gör mig bedrövad, gör mig kär, gör mig helt förvirrad.

Det går inte.

En vänlig själ vill ingen illa
Ett skadat hjärta hatar stilla
En trasig tanke skadar alla
Ett brustet psyke får oss att falla

Vad ska vi nu göra
Vem kan oss hjälpa
Vi måste börja höra
Annars kommer vi att stjälpa

Sov gott mina vänner, dröm om något sött
Sedan ska vi reagera, det finns ingen tid att vara trött

Dagens visa: Himlen är oskyldigt blå

Natti natt min skatt (jag har ingen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback