Hantera hur?

Det är svårt att veta hur saker och situationer bäst ska hanteras. Jag brukar ofta undvika hantering. I alla fall när det gäller svåra och jobbiga saker. Det brukar fungera att låtsas som ingenting. Säkerligen ingen bra metod på lång sikt, men vem vet hur framtiden ser ut ändå. Alternativen brukar vara nergrävande grubbel eller rasande ilska. Och visst kan det vara bra men jag vet inte om det alltid hjälper. Förmodligen är det i alla fall bättre än att stänga in saker. Jag har ibland svårt att tycka att det spelar någon roll hur mycket klokheter jag får in från böcker, vänner och andra människor. För i teorin är det mesta enkelt. Att hantera skit är lättare sagt än gjort. Jag har svårt att lura mina egna känslor och tankar. Hur jag än vrider och vänder på något så kan jag inte ta bort de reaktioner som kommer. Visst kan jag fundera över varför jag reagerar som jag gör, och visst kan jag försöka bryta mönster men det kan vara svårt att hinna med sånt när livets fortsättning följer pågår precis hela tiden. Det går säkert att välja hur man vill hantera saker och situationer. Dit har inte jag kommit än. Men det är egentligen inget jag lider av ... för ska jag vara helt ärlig så har jag inte haft så värst mycket motgångar i mitt liv. Inte hittills. Jag behöver egentligen inte fundera över det här nu. Sweeeeeet!!

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback