Låtom oss fröjdas

Ååå, dessa lyckliga studenter. Jag kan inte annat än halvavundas dem. Tiden precis innan och under studenten var ju så sjukt rolig. Har varit på två studentmottagningar idag och jag blir så nostalgisk. Det var en helt perfekt tid i livet. Då var jag ung och obekymrad. Eller? Det var nog ganska mycket funderingar på framtiden och trubblerier då också men så här i efterhand minns jag det bara som en helt fantastisk tid. Livet var en enda stor fest. Det händer fortfarande att jag sjunger studentsången, skrattar och njuter av gångna tider.

Men nu ska jag återgå till verkligheten. Imorgon ska jag jobba och i helgen ska jag trixa ihop jobbansökningar. Skulle egentligen ha skickat iväg en senast idag men har inte hunnit med mig ...

Sjung om studentens lyckliga dar
Låtom oss fröjdas i ungdomens vår
Än klappar hjärtat med friska slag
Och den ljusnande framtid är vår

... jaaaa, och den ljusnande framtiden är faktiskt fortfarande min. Jag vet att det bara går framåt och uppåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback