Inspirationsbok

Idag har jag köpt en bok som ska inspirera mig till att vara den jag verkligen är istället för att vara den många tror att jag är. Boken heter Jag är inte söt. För fy vad less jag är på att behandlas som en liten, söt person. Jag är bara liten i storleken. Vi går alla (jag vet att det är dumt att generalisera) runt och stereotypar in varandra i fack hit och dit. Och vi anpassar oss mer eller mindre efter dessa allmänna uppfattningar om oss. Jag faller nog tyvärr in i söt-beteendet oftare än jag borde, bara för att jag blir behandlad som en liten, söt och oförstående person. Gulligt va?

Nej, nu ska jag hämta inspiration och kraft från boken jag köpte idag! Jag är inte söt. Värst av allt är när någon tycker det är sött när lilla jag blir arg ... det gör mig rasande ... och då blir jag tydligen ännu sötare.

Dagens pissa-på: Sötstämpeln
Dagens jubel: Boken jag köpte ... som är den sötaste bok jag någonsin sett (ja,jag vet ...)

Jag tror jag vet vad jag vill snart
Det börjar nu att klarna
Det kommer bli helt underbart
Se upp, jag måste varna
... usw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback