Halvdag eller halv dag?

Imorgon jobbar jag bara till ett (klockan 13.00 alltså). Betyder det att det är en halvdag eller en halv dag? Eller är en halvdag samma sak som en halv dag? Spelar det någon roll? Nu har jag radat upp för många frågor för att texten ska vara bra. Men vem bryr sig? Jag börjar bli ordentligt skrivsugen. Men vad ska jag skriva om? Och vilka regler ska jag följa? Jag ska nog dra ner på antalet frågor i alla fall. För det är helt enkelt inte bra att slänga ut en massa frågor. Eller? Därom låter jag de lärde tvista.

Skrivsugen är jag i alla fall. Mycket sugen. Mitt stora problem är att jag inte vet vad jag ska skriva om. Måste ha något att berätta ...

Hursomhelst, det blir ingen roman skriven idag. Ingen deckare heller för den delen. Inte någon bok alls skulle jag nog kunna säga utan att ljuga.

Skönt med halvdag imorgon! Bara en halv dag.

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback