Säsongen går mot sitt slut

Nu är det två träningar och en cup kvar. Sen blir det vila från handbollen och tjejerna ett tag. Skönt. Det har tagit på krafterna nu på slutet. Det är inte lätt att vara en motiverande, rättvis och kunnig förebild. Jag tror inte ens att jag någonsin har lyckats med det men jag försöker i alla fall. Problemet är kanske att jag själv vägrar att växa upp. Hur ska jag då kunna vara vuxen i tjejernas ögon? Jag vet inte.

Det känns lite vemodigt ändå att säsongen går mot sitt slut. Den har gått så fort. Vi hann inte allt vi skulle ... alla mål, planer och idéer ... vissa saker försvann liksom på vägen. Och nästa säsong kanske jag inte är kvar i stan. Jag kommer sakna tjejerna massor om det blir så men det kanske är lika bra att de får vandra vidare utan mig. Jag är helt enkelt inte det ultimata tränarmaterialet.

Nu tänker jag äta en glass. Gott men onyttigt. Fy jag måste komma i form snart ... vill ju vara snyggast på beachen i sommar. Efter cupen kanske jag får lite mer tid till träning. Tänk, ledig varje kväll efter jobbet. Då jäklar ...

Men, men ... som sagt, nu tänker jag äta en glass. Och drömma om varmare väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback