Jag ska sticka

Har återupptagit förra årets beroendeframkallande sysselsättning; stickning. Det är utomordentligt nödvändigt för mig att sticka (utomordentligt nödvändigt skrev jag bara för att jag hörde uttrycket på tv idag och det lät så knäppt. Hur ofta hör man någon som säger så egentligen?)

Jag har inte kommit längre än till halsduksstadiet ännu. Trular alltså på i samma anda som ifjol men trivs bra med enkelheten i att sticka en halsduk. Den blir fin och bra.

Här kommer ett fint rim om min blivande halsduk 
(oj, tänk vad gärna jag hade bytt ut ordet halsduk till make (... då hade jag givetvis bytt ut rimmet också:-))

Rosa och röd ska den inte bli
Kanske svart och vit
Garanterat alltid utan kli
Passar både hit och dit

Auf wiederhören!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback