Behandla mig som en kund

Något har hänt i Sundsvalls butiker. Det kan bero på en explosionsartad ökning av antalet butiker och därmed en massiv rekrytering av inkompetent personal. Eller så har jag bara haft otur. För på sistone har personalen i flertalet butiker varit mer intresserade av att prata med varandra om schemat, om Facebook, om killar eller om vad som helst än att faktiskt uppmärksamma mig som är kund. Jag brukar sällan klaga på dålig service, inte ens bristen på sådan. Men när personalen i så många butiker helt tycks ignorera sina kunder blir till och med jag lite brydd och stött.

Det är så himla fel av mig att såga en hel yrkeskår men faktiskt så har jag varit med om detta så ofantligt många gånger på sistone att jag måste få klaga. Jag ska allvarligt fundera över om jag ska klaga på annat sätt än bara här.

Givetvis måste dom som jobbar i en butik få socialisera sig med sina kollegor, och självklart ska dom få prata med varandra. Men det finns alltid lägen som är bättre än andra, precis som på alla arbetsplatser. Och det är inte bara pratet som irriterrar mig. Påfyllning av varor, vikning av kläder och annat som hör en butik till måste få göras. Men låt mig som kund känna att jag kan få titta på en hylla utan att någon tränger sig fram för att fixa något som inte kan vara akut. Det är inte oavbrutet packat med folk i Sundsvalls butiker ... långt ifrån.

Förlåt till alla som inte alls beter sig så här. Ni andra kanske kan fundera över varför ni vill arbeta i en butik.
Jag tycker att det är så trevligt när den person jag handlar av visar lite intresse för mig och det jag handlar. Då går jag ut ur butiken med ett leende på läpparna och en positiv bild av butiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback