En dålig dag med bra inslag

Vaknade alldeles för sent. Förstår inte varför jag stänger av väckaren. Det var trevligt att jobba men så kom lunchen ...
Gick till Barista på torget och beställde min favorit (grillad halloumi med honung och timjan på foccacia och röd quinoa, ruccola och kidneybönor). Skulle betala men insåg att jag tagit ut mitt kort ur plånboken igår och inte lagt tillbaka det. Tjejen på Barista fick lägga min halvfärdiga macka åt sidan en stund medan jag sprang tillbaka till jobbet och lånade pengar av en kollega. Kom tillbaka och fick min macka och beställde en cappucino. Åt snabbt och tog med cappucinon till cykeln för jag bestämde mig för att trampa hem och hämta visakortet eftersom jag hade ärenden att göra efter jobbet. Under cykelturen hem drack jag upp cappucinon (trodde jag). Nästan hemma blev det till att hoppa upp och ner över några trottoarkanter (eftersom Sundsvall är den tveklöst sämsta cykelstaden i Sverige (och här försöker jag göra något för miljön och folkhälsan)) och i och med det så fick jag kaffe över hela min vita blus. Fixade det hemma, hämtade visakortet och ilade tillbaka till jobbet. Jobbade på ett tag men var trött och less. For hem, åt en hel påse chips och nu har jag totalångest över det. För första gången i mitt liv. Frosseri har aldrig bekymrat mig förut. Nu kan jag inte ens med att äta middag idag. För första gången i mitt liv.

Det positiva som hände idag var att jag fick antagningsbesked till Berghs. Ska läsa en copywritingkurs på distans i höst.
Ska ägna resten av kvällen åt att inte klanta mig. Ska börja läsa andra boken i Stieg Larssons triologi. Fattar inte att jag gjort en massa klantigheter på sistone. Totally out of character.

Kommentarer
Postat av: Angie

Heeey, du jag vet vad du menar...du hade bara en dag med lite otur. Jag är mest klumpig hela jäkla tiden, för att inte tala om killen min. Fast han vägrar att erkänna. Du, hade sååå jävla kul förra lördagen. Ser ut som att vi åker i oktober så vi får hinna med en sån fest igen innan. Hoppas din helg är uuuunderbar!! Puss o kram!!

2008-08-16 @ 15:59:06
Postat av: aina

Men varför berättade du inte att du kom in, va kul!

2008-08-17 @ 14:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback