Ett snabbesök en lång dag

Så har jag åkt till, och kommit hem från, Stockholm. Har haft en bra dag som givit lovande utsikter för kursen.
Förutom timmarna på skolan hann jag inte mer än promenaden från Centralstationen till skolan och promenaden från skolan till Cityterminalen. Så själva Stockholmsvisiten kändes väldigt kort men dagen har varit riktigt lång.

Hemresan gjorde dagen lite extra lång eftersom jag åkte buss. Den tunga tröttheten slog till vid nio-rycket och jag började hallucinera. Eldflugorna dansade utanför bussfönstret och en halvstor vampyr fladdrade förbi. Som en gyllene gukdkant på kvällens hemresa hade jag turen att precis hinna med 4an mot Nacksta och det som var så alldeles gyllene med det var att en smått överförfriskad 70-talist satt och sjöng härliga Nationalteaternlåtar i högan sky.

Nu har jag tagit mig en liten konjak. Ska slocka snart. (Alltså inte av konjaken utan av trötthet)

Jag säger som den ena busschauffören sa till den andra:

Frid och fröjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback