... och den ljusnande framtid är vår ...

Minst sju år sedan jag, iklädd vitt och studentmössa, sjöng om den ljusnande framtiden som alldeles säkert skulle bli min. Minst! Men det känns som igår. Jag har aldrig tvivlat på att den ljusnande framtiden kommer. Jag undrar bara när?
Det har ljusnat lite sedan igår då jag var svart i tanken och då världen var grå. Det är förstås inte en ljus framtid jag ska vänta på. Det är ett ljust nu jag ska förverkliga. Ibland är det bara så mycket enklare att hoppas på att allt bara blir ljust av sig självt.

Klaga, klaga ... fast jag inget har att klaga på. Det är bara så befriande att skriva några deppiga rader när livet känns diffust, stressigt, dåligt eller bara allmänt knaggligt.

Till sist några positiva ord för att vända dagens klagjag ...

... jag hade redan flera av böckerna som rekommenderades till Copywritingkursen. Dels var det några böcker jag har sedan jag pluggade och dels var det några trevliga böcker som jag har köpt bara för att jag älskar böcker som handlar om språk och skrivande. Sweet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback