Ibland ändras en hel dag

Idag blev inget som det var tänkt. Ändå var det en bra dag ... kan jag konstatera nu när den nästan är över.

Jag skulle vara ledig från jobbet för att plugga men jag jobbade. Ett tag fanns planer på att jag skulle åka hem från jobbet efter lunch men så blev det inte. Men efter jobbet skulle jag i alla fall direkt hem för att hinna göra klar min uppgift. Istället hamnade jag hos mamma och pappa för att vara hundvakt. Hela familjen for på hockey men jag kunde ju inte följa med eftersom jag skulle plugga.

Så ... vad var bra med dagen då?

Det var trevligt och roligt på jobbet.
Jag fick god middag hos mamma och pappa.
När jag var ute med hunden föll alla bitar plötsligt på plats. Det var en promenad som behövdes för att jag skulle kunna tänka och hade jag inte varit hundvakt så skulle jag aldrig ha tagit mig tid till att gå ut (och då hade jag inte varit klar med uppgiften nu).

Det är absolut dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback