Jag kan inte låta bli

Det finns stunder då jag är så inspirerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Och då är det en massa saker jag inte kan låta bli. Till exempel läsa en rolig bok, pyssla med något som absolut inte är nödvändigt eller skriva saker som inte behöver skrivas. Just då, när jag är som mest inspirerad, kan jag inte komma mig för att verkligen plugga. Det går inte. Den här kvällen är bara en av många då jag känner mig kreativ men ändå inte lyckas skapa något. För mig är inspiration och kreativitet synonymt med lycka. Det är där problemet sitter och dinglar med benen. Jag kanske inte kan skapa något när jag känner mig glad, inspirerad, lycklig ...

Mellan raderna: Jag panikar över min sista uppgift men sitter ändå och läser roliga böcker, skrattar halvt ihjäl mig och försvarar mitt ickepluggande med att jag behöver inspirationen som böckerna ger. Typiskt bara att det inte verkar vara inspiration som saknas. Koncentration och strukturerade tankar är det som fattas. Ändå kan jag inte låta bli att fantisera iväg.

Som tur är så vet jag att det är med den här sista uppgiften som med allt annat i livet: Det ordnar sig! Det gör det alltid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback