Julefrid på ingående

Lugnet är här. Gårdagen var lång, intensiv, rolig och givande. Och nu är jag klar med pluggandet för den här gången.

Ligger i soffan och njuter av att bara vara. Trist nog så har jag en ihärdig och plågande huvudvärk. Skulle ha tillbringat kvällen hos U&A men stannade hemma för att vila huvudet. Jag som hade sett fram emot en mysig glöggkväll. Tråkigt. Glögg och sällskap är ju bland det bästa som finns.

Jag såg en brutal handbollsmatch tidigare idag. Kanske var det den som gav mig huvudvärk. Kanske beror det på ölen jag drack ute igår. Eller så är jag bara trött och har en fortsättning på gårdagens spänningshuvudvärk. Jag skulle tro på det sista. Eller en kombination av allt. Drygt oavsett.

Men snön är här. Lugnet har infunnit sig och jag känner att julefriden är på ingående.

En resa från snövit liten ort
Till något grått och väldigt stort
Inte riktigt hemma, inte så tryggt
I klonernas land är allt alltid snyggt
Här i norr där jag faktiskt bor
Är världen sällan lika stor
Hemma igen och jag tittar ut
Snön lyser vit och resan är slut



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback