Min jul

Julen var härlig! I tisdags efter jobbet lämnade jag staden och åkte till stugan.

Julafton var precis så som julaftnar ska vara. Vi promenerade, åt alldeles för mycket, öppnade julklappar, såg Kalle Anka och spelade spel. I lugn och ro. Bilderna är från vår traditionella julpromenad på ön. De ser lite gråa ut men det beror på fotografen (jag). Det var en underbart vacker vinterdag.





Jag fick en oväntad bonusjulklapp utöver de riktiga klapparna ... skymtade som hastigast en av de allra finaste killar jag vet. Tänk om jag kunde få honom i julklapp. Men jag blev glad av att se honom i alla fall :-)

Julen fortsatte med att vi for till mormor på juldagen. Det blev en ganska snabb visit och sedan for jag och bror hem för att gå ut på krogen. Vi mötte upp syster på Aveny och hade en riktigt trevlig utekväll. Så for vi tillbaka till stugan på annandagen och firade jul med syster och hennes yngsta son. Lite mindre lugn och ro men väldigt roligt. Jag var trött efter juldagen så jag var kanske inte jordens roligaste moster men vi hade det bra och åt alldeles för mycket igen.

Igår när jag kom hem kände jag mig helt knäckt. Det tar på krafterna att fira jul. I total ensamhet vilade jag i soffan hela kvällen lång. Lyssnade på Winnerbäck, kikade på tv och spenderade en stund här vid datorn. Precis lagom lugnt och skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback