Sluta ring mig

Snälla ni telefonförsäljare sluta ring mig. Eller ring om ni vill men fråga om det är okej att berätta om det ni säljer innan ni pratar oavbrutet i flera minuter. Jag blir galen! Alldeles nyss var jag närmare än någonsin att bara lägga på luren. Hon som ringde mig lät som en maskin. Ett tag visste jag inte om det var en person i andra änden eller om det var ett inspelat meddelande. Trodde inte det var möjligt att prata så länge utan att andas.

Så här är det: Om jag vill ha något så skaffar jag det på egen hand. Från och med nu behöver ingen telefonförsäljare ringa mig. Någonsin!

Dum som jag är så har jag svårt att avbryta och säga hejdå, dum som jag är så har jag inte anmält mig till nix-registret och dum som jag är så har jag ingen nummerpresentatör. Så jag får väl skylla mig själv. Det är väl inte en rättighet att få ha lugn och ro hemma antar jag.

Irriterad. Telefonförsäljare i allmänhet kommer jag inte att inkludera i min uppskatta-varandra-kampanj. Telefonförsäljare som jag tycker om ska givetvis få uppskattning. Det är inte personerna som ringer som jag ogillar, det är själva grejen. Det finns bättre sätt att sälja mer. Det vet jag att det gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback