Primitiv bakning

Det är inte ofta jag bakar. Det händer så sällan att jag nästan skulle kunna säga aldrig. Anledningarna till att jag inte brukar baka är många. Det blir jobbig disk, det är tråkigt, resultatet är ofta onyttigt ... bara för att nämna några skäl till att låta bli. Idag har jag i alla fall försökt och resultatet kanske blev okej. Har inte hunnit smaka än. Själva bakandet kändes väldigt primitivt ...

Jag använde mortel för att göra ströbröd och handvispade ägg och socker. Ganska roligt i och för sig men jag kände mig primitiv som en stenåldersmänniska.

Jag känner mig hursomhelt sjukt huslig just nu. Ska försöka vara vaken en liten stund till så att jag får hålla fast vid känslan som alltför sällan infinner sig.

Måste smaka på kakan nu :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback