Trötta tankar

Desto mer jag gör, desto mer finns det kvar att göra. Har du någon gång tänkt på att det är så?
Här är mina exempel på att jobb innebär mer jobb:

>> Lägger jag ner lite extra engagemang i handbollen så leder det alltid till att jag hamnar i en hel hög med saker som ska kollas, beslutas om och fixas. Innan jag vet ordet av så ansvarar jag för än det ena, än det andra.

>> Om jag börjar sortera, rensa, dona eller städa här hemma så slutar det alltid med att lägenheten ser värre ut än den gjorde när jag började. Jag lyckas skapa ett kaos vilket betyder att jag har massvis med slit framför mig för att få ordning igen.

>> När jag är på jobbet kommer jag av någon anledning med idéer som i slutändan alltid betyder mer arbete för mig. Vill jag förbättra eller förändra något så kommer ett gäng följdgrejer med på köpet.

Bestämmer jag mig för att göra något kan jag alltså vara säker på att tusen andra saker följer.
Går det någonsin att avsluta något? Kommer jag bli färdig någon gång?

Aldrig färdig skulle jag tro
Men finner kanske ändå ro ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback