Min tid i Alabama ... so far

Jag har hunnit med en del saker sedan jag flyttade in i Alabama. Tänkte sammanfatta det viktigaste i en liten lista. Den kommer här:

Antal gånger jag har ...

... kokat kaffe: 3
... gjort storkok: 1 (megamycket köttfärssås idag)
... ätit pasta: många (men med olika tillbehör)
... dammsugit: 3
... haft gäster: typ 4-5 (+ bror som varit här och hjälpt mig ett gäng gånger)
... haft tvättstugan: 2
... strukit kläder: 0
... stickat: 2
... hemmatränat: 2 (varav en gång varade i tre minuter)
... vattnat blommorna: 1
... letat viktiga papper: minst 7 (ändå har jag inte prioriterat att få ordning bland alla viktiga papper)
... bäddat sängen: va?
... sovit i soffan: 1
... sett mina grannar: 3 kanske (har knappt hört dem)
... läst reklamblad: 2
... tänkt sätta upp en ingen-reklam-tack-skylt: 100
... ätit frukost hemma: några få (men packar alltid med mig till jobbet)
... sprungit till kisoken och köpt snus: 4
... köpt hem mat: 2-3 (kanske 4)
... saknat sällskap: 12

Me like my life in my sweet home Alabama :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback