Träningsdax ... alldeles strax

Kan nog tycka att mitt träningsuppehåll börjar bli aningen för långt. Det är väl sisådär sju (7!!!!) år sedan jag slutade att träna regelbundet. Inte konstigt att jag är ur form. Min tanke är att jag redan (?) nu ska börja jobba för beach 2008 :-) Det skulle kännas fint också att vara en hälsosam och bra förebild för handbollstjejerna. (Fast dom tror nog att jag är ganska hälsosam ... tror jag).

Nåja. Vad och hur ska jag träna då? Jag vill helst leka mig i form. Min allra högsta dröm här i livet är att äga en idrottshall/sportarena. Tänk att få hoppa omkring, klättra i ribbstolar, hänga i ringar, spela basket, handboll, volleyboll, badminton .... you name it ... precis när som helst och precis på den nivå som känns rätt för stunden. En idrottshall skulle göra mig lycklig! Fram till den dagen då jag äger en sådan får jag träna på något annat sätt ...

... men det är inte dags riktigt än. Jag har precis käkat ett skrovmål och öppnade nyss en kall öl ... allt för att motivera mig till att börja träna. Måste nog känna mig riktigt nere i formsvackan innan jag tar mig upp. (Fint resonemang, jag vet).

Måste städa nu.
Tjing!


Kommentarer
Postat av: Lin

Å jag va inte den enda som drack nåt igår...ett glas vin eller en öl kan va gott även på en onsdag :) Tihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback