En underbar helg

Jag var ledig från jobbet i fredags och spenderade därmed tre hela dagar i stugan. Det var den här sommarens semester för mig. Kort men alldeles underbar!

I fredags for jag och mamma runt lite, jag skulle kalla det landsbygdsshopping. Hittade en elefantfigur med vingar av glas och ett armband som var riktigt fint. Köpte lite goda kryddor också. Vi såg att det var kolsvart, regn och åska inne i stan och blev lite oroliga att det strålande solskenet skulle försvinna. Men som vanligt sken solen oavbrutet på Åstön :-D På kvällen kom systra min ut och vi partade natten lång. Det blev en grym efterfest med livemusik! Jag gjorde några tappra försök att spela trummor men hade lite svårigheter att få till det.

I lördags tog jag och syrran kanoten och paddlade oss till ett badställe. Vi hann knappt mer än komma hem så var det dags för en båttur i solskenet. Härligt, härligt! Kvällen blev givetvis en enda stor fest. När festandet tog slut paddlade jag och en kompis iväg i natten. Vi gästade en annan fest och ägnade oss sedan åt att bada bastu. I gryningen paddlade vi den lååånga vägen hem.

Igår var det Åstödagen i Skeppshamn. Vi strosade runt, tittade på när stridsbåt 90 hade uppvisning, hejade på kapproddarna och käkade laxmacka. Solsken hela dagen förstås!

Hela helgen var kanot!
(vilket betyder kanon förstås)


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken underbar helg du verkar ha haft! Myyyys!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback