Håll i hatten och cykla rakt fram

Kvällens äventyr närmar sig med stormsteg. Bokstavligt talat. Jag ska ge mig ut med cykeln i halka och blåst. Det blir nog en långsam färd i snön som yr. Jag ska pimpa cykeln med lite extra bling så att jag syns ordentligt. Jag föreställer mig att jag med blingpimpad cykel i det här vädret kommer att påminna om en tradare i snörök mellan Kiruna och fjärran.

Innan det är dags att ge sig av till träningen ska jag till förrådet och hämta min allra varmaste jacka. Mysigt att krypa in i den och få känna sig som en eskimå. Men ärligt talat så börjar jag redan längta tills jag är hemma igen. Att kliva in i en varm dusch och sedan dricka te. Härligt liv. Härligt att vintern är här.

Appropå allt ensamhetsgnäll från mig på sistone ... en alldeles ny och klockren "Alla barnen" kommer här :-)

Alla barnen leker familj
Utom Jenny F
Hon lyckas inte ens få en träff

Hehe ... over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback