Havet lockar

Fredagsmiddagen är avklarad och jag har krupit upp i soffan. Levande ljus, ett glas vin och tv. Finn ett fel den som kan. Eftersom jag pluggade inatt och åkte till jobbet vid halv sju imorse är jag trött nu. Kvällen blir inte så lång men ett par timmar till är jag nog vaken. Tänkte ta en tur till macken och köpa snus. Kanske lite godis också. Eller chips! Det tråkiga är att jag har lessnat på att sitta här i soffan och fredagsmysa med godsaker. Jag är inte sugen på något alls men kommer att köpa något ändå. För att stilla något slags obefintligt behov.

Morgondagen hade jag planerat att tillbringa ungefär likadant. Men planer ändras ibland. Jag åker nog till älskade Åstön på galej. Tar mig en svängom med släkt och andra gamlingar. Känner havet i hjärtat och njuter av den friska luften. Havet lockar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback