Mitt gamla knep

Nu ska jag bara skriva. Återigen bara för att få fart på orden och skriva. Säkert blir det mest nonsens ... men om jag för intressanthetens skull ska försöka hålla mig till två ämnen så får det bli glass och bolån.

Jag har ätit en gnutta Ben & Jerry's Strawberry cheesecake ikväll. A piece (såklart peace för B&J) of cake att få ner fastän jag var såå mätt efter middagen. Jag är sällan sugen på glass. Nästan aldrig. Men det är ändå alltid gott. Sommar som vinter, dag som kväll. Det funkar liksom. Eftersom jag ofta har glass i frysen så är det tur att jag inte är sugen så ofta. Tänk om jag plötsligt skulle rulla gatan fram. Ett barn kommer fram och frågar: Varför rullar tant? Jo, svarar jag, det är för att jag har ätit för mycket glass. Nej, det skulle inte gå för sig. Tur att det aldrig kommer att bli så.

Bolån var det nu. Jag försöker komma fram till hur jag ska binda min ränta, om jag nu alls ska binda den. Dessutom måste jag komma fram till hur mycket jag ska amortera. Känns meningslöst att amortera för lite men samtidigt vet jag ju så himla lite om vad jag kommer att ha för inkomst det närmsta året. Om jag ens kommer att ha någon inkomst. Det är svårt i alla fall. Vem vet vad som händer med räntor och allt nu när det är finanskristider och hårda bud? Jag vet då inte alls. Vad som helst kan ju hända. Om jag precis just nu väljer att binda min ränta i två år så blir den lägre än vad jag har idag. Det är förstås alltid positivt. Jag får se helt enkelt. Ekonomigrejer intresserar mig inte. Det är mest som ett påtvingat ont, vare sig jag vill eller inte så måste jag bry mig. Dåligt.

Så, då har jag fått igång lite fart i huvudet och så. Nu kanske jag kan åstadkomma mer med mitt pluggande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback