Självdistans. Vadå?

När jag såg en kändis i en tv-reklam häromdagen dök en tanke upp helt oväntat, otippat och omotiverat.

Öh .. han verkar inte ha någon självdistans.

Jag vet inte varför jag tänkte så. Det var nog första gången i mitt liv som jag ens använt begreppet självdistans i en tanke. Hm ... jag dömde en person utan att blinka fastän jag aldrig ens ägnat en sekund till att fundera över min egen förmåga att ha självdistans. Om det nu är något som går att ha. Jag tror inte ens att jag har ägnat en sekund åt att fundera över vad det betyder. Konstigt, jag som funderar på allt.

Det här blev kanske rörigt och meningslöst. Min poäng är egentligen bara att jag för tillfället är totalt fascinerad av självdistans. Vad det faktiskt är och innebär. Vid närmare eftertanke så är det nog inte så enkelt som jag först trodde.

Sak samma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback