Hemmafixaren J

Det känns nästan overkligt så här i efterhand. På två dagar har jag tagit mig an och avslutat två hemmaprojekt. Varken stora eller svåra, men bland de tråkigaste hemmaprojekten som finns. Jag har rengjort fläktfiltret ovanför spisen och golvbrunnen i duschen. Utan att egentligen veta hur man gör.

Jag började med fläktfiltret igår. Tänkte att det var på tiden. Först var jag nära att ge upp innan jag ens hade kommit igång. Fick inte loss filterhel**tet. Visste inte ens om det var meningen att det skulle gå att ta loss men jag tänkte att fläktfilter kan man ju alltid ta loss. Så jag våldade lite. Det är inte kliniskt rent nu men renare i alla fall.

Idag gav jag mig på golvbrunnen i duschen. Själva gallret rengör jag lite nu och då men det var faktiskt första gången jag tog loss vattenlåset (tror jag att det heter?). Efter en hel del skrubbande och sköljande satte jag det på plats igen. Sedan upptäckte jag att det lät så mycket mer än vanligt från golvbrunnen när jag spolade vatten. Hmm ... Jag som inte vet något om hur någonting fungerar blev nervös att jag gjort något fel. Ringde mina livlinor (två familjemedlemmar och en god vän) för att fråga om man ska göra så som jag hade gjort. Inte blev jag mycket klokare av det. Fick då ta till min käraste vän och säkraste livlina, Google, och nu tror jag att jag kan känna mig lugn. Det blev nog rätt.

Det var det. Nu är det bara resten kvar. Jag hoppas att jag inte kommer på något mer som ska göras som jag inte vet hur det ska göras. Det är alltid trevligt att lära sig något nytt men jag känner mig så ensam och bortkommen när jag ska fixa grejer hemma.

Nu ska jag sticka vidare på förra årets påbörjade projekt. En svart halsduk. För sticka det kan jag nästan i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Linda

Duktiga du! Åh jag vill också kunna sticka...!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback