Hockeykväll med Företagarna

Tyvärr såg jag Timrå-Modo igår. Men jag ska börja från början ...

Gick tidigare från jobbet för att hinna med bussen till Oleary's i Timrå. Jag och bror skulle tillbringa kvällen med
Företagarna , ett gäng företagare alltså. Vi började kvällen med att lyssna på ett föredrag om Corporate Storytelling. Väldigt intressant ämne men tyvärr hade Maria Stolterman inte jordens bästa förutsättningar till hands, lokalen i sig gjorde det svårt och dessutom satt några och småpratade oavbrutet. Men, som sagt, väldigt intressant ämne som jag absolut ska ta reda på mer om. Vi fick så småningom mat. Hamburgare :-) Gott förstås, som alltid på Oleary's.

Mätta, lite trötta och väldigt nyktra begav vi oss sedan till hockeyn. Jag blev till en början missnöjd med platserna. Varför? Jo, jag hamnade mellan en jätte och ett gäng Modo-anhängare. Surt. Jag lyckas ofta hamna bredvid jordens största människor och eftersom jag i jämförelse är pytteliten blir det svårt för mig att se något då. Men det visade sig att jätten (han var inte tjock, men väldigt lång och stor liksom) var riktigt trevlig och han satt ganska tillbakalutad så sikten blev inte så skymd trots allt. Typiskt mig att börja tjura i förväg. Men sedan ... vilken bedrövelse till match. Jag vet inte mycket om hockey men jag kan ganska säkert säga att Timrå spelade uselt. De for och sov, fick ingen ordning på pucken och lyckades inte göra ett enda mål trots att de spelade betydligt mycket mer power play är Modo. Jag blev asless helt enkelt.
På det stora hela en trevlig kväll. Det blev inte så mycket mingel med företagare men det får bli en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback