Och så kom snön

Jag behövde inte längta länge efter snö :-) Aningen förvånad klev jag direkt från kontoret ut i en vit värld. Härligt!

Jag hade inte några cykelproblem hem utan rullade fint fram på det tunna snötäcket. Värre var det imorse. Det var nästan som att jag hade en bil. Först var jag tvungen att skrapa sadeln från is. Och låset hade frusit. Dessutom visade det sig när jag började cykla att växlarna på något vis också hade frusit. Jag kunde inte växla alls på hela vägen till jobbet och eftersom jag alltid har en låg växel när jag parkerar cykeln hemma så var det en alldeles för låg växel som gällde hela vägen till jobbet. Du vet, trampar och trampar men kommer inte framåt. Underhållande start på dagen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback