Att tänka, skriva, prata ...

Jag är bra på att tänka. Särskilt länge och långt.
Att skriva klarar jag för det mesta. Långt, kort, svårt och enkelt.
Pratandet kan det vara si och så med. Ibland pratar jag inte alls, ibland är jag hejdlös.

Lyssna och läsa då? Det brukar inte vara några problem. Intresset kan förstås vara varierande ...

Så, jag borde ha bra grundförutsättningar för att kommunicera med min omvärld. Ändå verkar jag vara usel på just det. Därför börjar jag härmed i min egen kommunikationsutvecklingsskola. 

Steg ett i min egen skola blir att träna på korta tankar. Eftersom jag gärna vill dra allt sju varv extra i huvudet innan jag yttrar mig så missar jag många chanser att göra mig hörd. Jag kan inte alltid tänka långt och länge helt enkelt. När jag har kommit en bit på vägen i detta första steg så får jag fundera ut vad steg två ska innebära. Fortsättning följer kanske.

Fint med en egen kommunikationsutvecklingsskola :-)


Kommentarer
Postat av: Linda

Klokbok du är =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback