Innehåll, form OCH målgrupp ... ?

Med halvpanik har jag läst igenom min senast inlämnade uppgift i copykursen. Orden, meningarna och formen känns bra. Målgruppsanpassningen och innehållet är det värre med. Jag kommer att få bannor för det.

Jag läste även några av de andras lösningar. Många har lyckats betydligt bättre med att prata till den tänkta målgruppen. Många har ett betydligt rikare innehåll. MEN (ja, det är ett stort men), jag älskar inte deras texter för det. Jag vill inte såga men jag vill våga se svårigheterna i att träffa rätt på alla punkter; innehåll, form och målgruppsanpassning.

Jag ägnade för lite tid till research inför skivandet. Jag har bara mig själv att skylla för min knappa prestation. Som tur är så fick jag ut ganska mycket av att missa målet. Det jag rent teoretiskt vet sedan flera år tillbaka uppenbarade sig plötsligt i praktiken. Mycket tydligt dessutom.

Det är livsnödvändigt att få svart på vitt ibland. Annars är det så lätt för mig att tycka att jag vet allt om allting samtidigt som jag egentligen inte har en aning om hur jag ska göra någonting.

Svårt. Förbannat svårt!

Kommentarer
Postat av: Linda S

Dags för en fika/lunch snart? Jag är nyfiken på de uppgifter som ni får på kursen!

2008-09-30 @ 11:48:41
Postat av: Anonym

hEEEJ!

2008-09-30 @ 19:28:31
Postat av: Linda

Heeej! Hinner vi ses nåt i helgen tro?

Jag ska ev på stan på lör...kanske skulle vi kunna ta en fika vid 12:30 tiden på lör? Jag kan höra av mig då jag vet bättre va som sker..ska hinna både på zara och ut till birsta!! Puh! Eller vi kanske kan luncha på fredag??? kraaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback